Rezistam! / Piata Victoriei, februarie 2017

_dsc0416

Rezistam!

Cuvintele despre fondul gestului nostru sunt de prisos. Cred ca deja se simte valoarea lui, asa sper…

Pentru prietenii care cred altceva, si nu foarte apreciativ despre noi cei din piata si frig, din fiecare seara, am sa scriu cateva randuri, asa pe scurt si rudimentar.  

Trec in revista, mai mult cu amuzament, niste tipologii de argumente cam simpliste si ,,contra’’, cu care m-am intalnit in ultimele zile:

Mi s-a spus ca suntem anarhici.

Uitati-va la fotografii, sunt despre cei 99% dintre participanti.

Mi s-a spus sa ne multumim cu ce ne-a dat guvernul in plus la salarii, in minus la taxe. Sa ne vedem de familiile noastre, avem copii de crescut, nu ne este bine?

Nu este un dar bun, este o mita ca sa acceptam slabirea legilor, o refuz cu ochii inchisi. Eu prefer echitatea tuturor in fata legii si sa-i trasmit copilului meu niste valori si demnitate.

Mi s-a spus ca astazi legea este aplicata ca intr-o dictatura. Ca se produc dosare la comanda.

Normal, pentru un corupt sau un tip in afara legii, orice raspundere este o tiranie. Si daca are putere media, va incerca din tot posibilul sa schimbe perceptia publicului catre ,,dusmanul din lege’’.

Mi s-a spus ca suntem manipulati de altii care profita politic de pe urma efortului nostru bun.

As raspunde ca daca astepti protestul ideal, apolitic, ca un diamant, fara umbra de angajament din partea unora (poate nici ei nu foarte sclipitori) s-ar putea sa astepti o viata intreaga degeaba.

Mi s-a spus ca sustinem interese straine.

Cred ca numai cine nu vrea nu vede ca suntem indragostiti de Romania. Prima dovada este ca traim aici si nu am plecat desi suntem destepti si facem treaba buna oriunde. Sa vina sa cante cu noi imnul la 22.00 si diseara.

Mi s-a spus ca nu am iesit in strada si in alte cazuri scandaloase.

Eu intreb, fiindca nu m-am nascut protestatar, de ce sa nu ies macar acum?

Mi s-a spus ca suntem fara capatai, generatia facebook.

No comment, argument fara un minim de inteligenta.

Mi s-a spus sa stam acasa si sa fim cuminti fiindca oricum ,,se va implini ce este dat sa se implineasca’’.

What!? Furt, hotie sau ce?

Din aceeasi categorie, mi s-a spus ca mai buna este pacea decat adevarul.

Adevarat, dar aplicat cu minte buna. Pacea nu cred ca inseamna sa fii bleg la propriu, sa nu-i aperi si pe altii de hoti si condamnati cu acte in regula, acei altii fiind poate chiar copii tai, printre alti copii. N-as confunda deloc pacea cu lipsa actiunii.

Mi s-a spus ca 99% dintre cei care protesteaza nu au citit ordonantele de urgenta.

Desigur, fiind necitite, sunt de fapt despre cinste, despre cum sa nu furi nici un leu, despre incriminarea si mai severa a abuzului de putere, despre echitate in fata legii.

Scris la cald, open list, no comment.

_dsc0624_lw_dsc0173_bw_dsc0357_bw_dsc0433_dsc0420_dsc0441_dsc0435_dsc0584_lw_dsc0633_lw_dsc0498_lw_dsc0560_lw_dsc0558_lw_dsc0570_lw_dsc0638_lw_dsc0613_lw_dsc0603_lw_dsc0596_lw_dsc0595_lw_dsc0246_bw_dsc0279_bw_dsc0361_bw_dsc0194_bw

Leave a Reply

