Apel la ajutor / in primul rand lemne de foc [realizat]

_dsc0918_lw

UPDATE: Le multumesc Deliei Manolache si celor doi colegi arhitecti datorita carora s-a strans un ajutor mai mare decat cel sperat! Nu am facut decat sa il transmit catre aceasta familie iar celor trei marinimosi le multumesc inca o data si le transmit admiratia mea!

 

Chiar in buza unei strazi care incepe la cladirile de birouri si se termina in camp, langa masinile parcate pana in capatul ei, exista si aceasta ’’casa’’.

Casa adevarata le-a ars acum 13 ani la Targoviste iar de atunci se tot muta dintr-o saracie intr-alta. Locuiesc de trei ani aici, pe marginea unei foste statii de sortare balast.

Ea face curat intr-o scara de bloc din apropiere, despre el nu am aflat decat ca a fost operat, iar cei doi baieti (17 si 21 de ani) lucreaza pe santier si au un loc similar in alta parte (un container dupa spusele mamei) pe care tot incearca sa-l izoleze termic. Apa nu exista aici, curent electric nici atat.

Urgenta de acum pentru toti patru sunt lemnele de foc, cele pe care le au le-ar mai ajunge vreo 10 zile. 

Le-a adus cineva niste lemne din parc, dar se consuma repede, fiindca si baietii au nevoie acolo unde stau ei.

Despre familia din Targoviste nu am aflat decat ca nu mai tin legatura. Insa ceea ce este mai trist este ca oamenilor de aici nu le pasa deloc de ei: cateodata ii intreaba pe trecatori cat este ceasul si li se raspunde ’’nu am bani’’. Doar unui om angajat la cladirile de birouri i s-a facut la un moment dat mila si le-a mai adus cate ceva: mancare, lemne.

Nu vor sa fie filmati, au venit in timp diversi reporteri. Desi ea ar fi fost de acord fiindca un ajutor banesc ar fi fost totusi bun, baietii nu accepta fiindca le este rusine, mai ales ca poate ii vede lumea din satul lor. Si mai este frica sa nu fie dati afara, goniti pe te miri unde.

De aceea nici eu nu mentionez contextul, nu am fotografiat pe nimeni, nici in mica ’’batatura’’ nu am intrat cu aparatul.

In schimb, m-am gandit sa renunt la anonimat intreband pe cine ar dori, sa strangem impreuna o suma pentru lemne de foc.

M-am gandit la lemne dar desigur orice fel de ajutor cred ca le-ar fi binevenit.

Ea mi-a spus ca un metru cub ar fi cca 400 lei, are cine sa i le aduca, doar sa le poata cumpara. Nu ma pricep dar cam atat am vazut ca sunt preturile.

 

Pe cine ar fi doritor sa ii ajute cumva, chiar si putin de tot, il rog sa imi scrie un mesaj privat pe facebook (Andrei Margulescu) sau poate comenta aici, daca i s-ar parea bine sa ne coordonam. (nu am facut publica ”adresa” lor aici tocmai pentru a le respecta dorinta de a nu fi mediatizata).

Cui doreste sa ajute singur, in urma unui mesaj ii transmit amplasamentul si ii poate vizita.  

Poate, daca vi s-ar parea frumos, le putem face mai multi o vizita impreuna cu ocazia ajutorului. Aceasta ca sa existe si un mic gest de compensare a ignorantei cu care sunt tratati.   

Iar deoarece chiar si cele mai bune intentii se pot pierde fara un ’’deadline’’, propun unul formal pana pe vineri 17 februarie. Astept pana atunci eventuale semne si intentii iar ulterior ne organizam.

 

Evident, lista cu idei de ajutor este deschisa.

Va multumesc, o zi placuta!

Andrei

 

_dsc0919_lw_dsc0927_dsc0934_lw1

Leave a Reply

